Pagina's

dinsdag 22 maart 2011

3 appartementen in Twente

Gisteren ben ik voor mijn vaste opdrachtgever De Opkamer naar Oldenzaal geweest om daar 3 luxueuze appartementen te fotograferen. Het ging nu eens niet om een volledig interieurshoot maar bepaalde accenten die belicht moest worden zoals kastenwanden, glazen pui, lambrisering, etc. Naast de 'gebruikelijke' uitdaging van het toepassen van mooi licht, kreeg ik te maken met het vinden van de juiste balans in mijn compositie omdat de ruimte als geheel een wat ondergeschikte rol kreeg.

Daarmee bedoel ik dat je net genoeg van de ruimte laat zien om je onderwerp in relatie met de ruimte te laten zien (sommige van de te fotograferen onderwerpen hebben ook nog een functie in die ruimte) maar ook weer niet teveel van die ruimte te laten zien omdat anders het onderwerp zijn zwaartepunt verliest. Kortom, het was een mooie uitdaging.  Met dank aan Bart de Boer voor zijn professionele assistentie.







Bart heeft nog wat 'behind the scenes' geschoten...bij deze:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten