Pagina's

vrijdag 4 december 2009

Feesten & Partijen

Na twee grote bedrijfsfeesten te hebben gefotografeerd afgelopen week is het nu feest voor mezelf want het is weekend! YESSS
Het eerste feest was van ESA uit Apeldoorn en werd gehouden in het sportcafé van Omnisport te Apeldoorn. Een prachtige locatie. Het sportcafé zit precies tussen twee enorme sporthallen in. De ene hal (grootste) is voorzien van een wielerbaan met in het midden ruimte voor atletiek. De andere sporthal wordt veel ingezet voor ons nationale volleybalteam Dynamo! Om een indruk te krijgen heb ik een 360 Panorama gemaakt in de hal met de wielerbaan.

Deze kun je hier bekijken.

Een paar dagen voor het feest ben ik wezen kijken en zag dat dit een heel karwei zou worden....niet alleen het sjouwen van alle spullen maar ook het anticiperen op de verschillende (licht)situaties. In het sportcafé stond een band met eigen verlichting en daaromheen waren allerlei hoeken met hun ‘eigen’ lichtsituaties en lichtkleuren. Verder bevonden zich buiten het sportcafé (op het terras wat uitstak in de grote sporthal), allerlei spelletjes met weer compleet ander licht. Daarnaast moesten er nog wat officiële’ portretfoto’s gemaakt worden van jubilarissen weer in een andere ruimte. Kortom één en al diversiteit. Tijdens dit feest heb ik maar de assistentie ingeschakeld van vriend /collegafotograaf Harald Pijnenburg. Hij heeft mij geweldig geholpen met allerlei zaken. Om lekker flexibel te zijn, heb ik gewerkt met 2 camera’s de Canon 5D mark II en de Canon 7D.



Voor de technische liefhebbers…ik heb de 3 verschillende lichtsituaties apart opgeslagen onder de te programmeren knoppen van beide camera’s C1/tm C3). Ik heb bijna alles op hoge ISO's geschoten. Beide camera’s waren voorzien van een 580EX II flitser met een correctiefilter. Daarbij heb ik de witbalans handmatig gecorrigeerd. In de aparte ruimte voor de jubilarissen heb ik een ‘mini’ studio opgebouwd met 2 stuks 580 flitsers en 2 plu’s (1 doorschiet en 1 reflectie) beiden aangestuurd via PocketWizards. Met een reflectiescherm konden we ernstige schaduwen wegwerken. Deze setting hebben we op het laatst maar omgegooid (letterlijk) en heb ik de jubilarissen op het terras gefotografeerd met als achtergrond de gekleurde stoeltjes van de tribune aan de overkant. Lekker kleurrijk! Harald nogmaals bedankt voor al je hulp!!!



Het 2e feest was het jaarlijkse personeelsfeest bij van der Valk in Ugchelen (hotel de Cantharel). Elk jaar verbinden zij hier een thema aan. Dit jaar was het ‘boerenkoolgala’. Keb dus veel boerkool gezien (en geroken). Voor dit feest heb ik ongeveer dezelfde technische setting gebruikt. Er was gelukkig maar één spreker die avond (de directeur zelf) die net in het donkerste gedeelte stond van de hele zaal. Dus vlak naast hem had ik één flitser opgesteld met een doorschietparaplu, aangestuurd via een PW. Nu kon ik via de 580 flitser op m’n camera (die op de nieuwe PW FlexTT5 was gemonteerd) perfect de hele zooi aansturen en zelf dus ook lekker meeflitsen. TOP! Ook hier weer een succesvolle en leuke avond gehad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten