Pagina's

dinsdag 6 oktober 2009

Canon EOS 7D

Vorige week weer een heerlijk intensieve week beleefd waarbij ik veel mooie interieurshoots mocht maken. Tussen de bedrijven door had ik ook nog even m'n nieuwe Canon EOS 7D opgehaald bij CameraTools. YESSS! Hier had ik naar uitgekeken. Helemaal geweldig. Door de drukte had ik niet lekker de tijd om eens te gaan stoeien met dit nieuwe apparaat. In het weekend zag ik kansen want dan zou ik samen met Harald Pijnenburg een strobist-shoot doen en daarbij zou ik de 7D eens flink gaan uitproberen. Er werd al flink heen en weer gemaild over het vinden van de juiste locaties en naarmate het weekend in zicht kwam hoe meer wij ons verheugden. Zaterdag vierde Boks Elektra BV haar 25 jarig jubileum en kon ik daar voor het eerst de 7D even uitproberen tijdens een reportagefotoshoot. Ik raakte onder de indruk van de 7D…goede grip, lekker snelle AF, gemakkelijk te bedienen (lijkt erg veel op de 5D mark II) en mooie resultaten op hoge ISO’s. Zondag was het dan echt zover, Haralds vrouw Sandra had ons model Romee voorzien van prachtige make-up en daarna reden we enthousiast naar onze eerste locatie. Eenmaal aangekomen bij een oude leegstaande fabriek zat het ons een beetje tegen om daar naar binnen te komen. Na wat wikken en wegen besloten we maar om naar onze 2e locatie te rijden. Daar hebben we ons goed kunnen uitleven op ons model (die het overigens fantastisch deed). Naast het gebruik te maken van 2 flitsers en de pocketwizards, kregen we prachtig mooi strooilicht cadeau van moeder natuur. Deze schitterende reflectie die via het water werd teruggekaatst creëerde hele mooie banen op het model en achtergrond. Na een paar foto’s met de 5DMII te hebben gemaakt kon ik de 7D al niet meer missen. Men, wat een fantastische camera is dit zeg! Hierbij alvast wat plaatjes...


Nog een plaatje achter de schermen:


Via deze link kun je meerdere foto's van deze shoot bekijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten