Pagina's

zaterdag 6 juni 2009

Strobist festival

Gisteravond was het dan zo ver. Stefani en ik hadden hier lang naar uitgekeken en zijn naar het strobist festival geweest bij CameraTools in Apeldoorn. Dit event, dat door Cameratools zelf was georganiseerd, hebben zich maar liefst 120 mensen op ingeschreven. Vijf topfotografen gaven allerlei demonstraties op het gebied flitsen, draadloos flitsen, high-speed sync flitsen, etc. waarna jezelf ook aan de slag kon. Bij binnenkomst werd je ingedeeld in vier groepen. Dit was alleen even om de start georganiseerd te laten verlopen. Na de eerste workshop kon je lekker gaan eten (verzorgd door de BBQ-ers van Nederland "Bushkitchen) of doorgaan naar de volgende demonstratie. Erg leuk was de demo van de Belg Bert Stephani. Zijn manier van vertellen en zijn demonstratie met skateborders was erg duidelijk te volgen, amusant, spectaculair en leerzaam tegelijk en trok dus ook veel publiek. Ook Martin Hogeboom gaf een leuke en dynamische demonstratie van zijn strobist invulling. Deze twee fotografen waren voor mij de hoogtepunten van dit festival. Berend Janssens van Canon CPS (Canon professional Services) stond er met een stand (vol met de nieuwste Canon goodies) waar je naar hartenlust gebruik van kon maken. Zij hadden daar zomaar mijn favoriete-misschien-nieuw-aan-te-schaffen TS-E 24mm f/3.5 L (tilt-shift) lens liggen. Deze heb ik dus mooi kunnen uitproberen en heb meteen het interieur van CameraTools even strak vastgelegd. Daarna heb ik de nieuwe 14mm f/2.8 L II lens uitgeprobeerd en het interessante van zo’n avond is dat je heel snel antwoorden krijgt waar je al tijden mee rondloopt. Beide objectieven zijn niet geschikt voor wat ik zoek! JA, echt waar…ik denk dat ik nog het meest enthousiast ben geraakt door de nieuwe 24mm f/1.4 L II lens voor mijn doeleinden!! Als klap op de vuurpijl was er ook nog een verloting waarbij Stefani een schitterende monopod heeft gewonnen van Redged! Naast de interessante (flits) demonstraties was het erg leuk om eens in contact te komen met verschillende fotografen. We hebben ons prima vermaakt en bij deze de complimenten aan de organisatoren. Dit is zeker voor herhaling vatbaar. Tot de volgende strobist!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten